مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 09:352023-11-13بين الملل

رزمایش مشترک چین و پاکستان در دریای عرب


مانور یک هفته ای نیرو دریایی چین و پاکستان در دریای عرب و چند روز پس از آن در جریان است که یگان اقیانوس آرام روسیه و میانمار برای نخستین بار رزمایش دریایی برگزار کردند و در این میان هند و آمریکا نیز وعده همکاری امنیتی به یکدیگر داده اند.

- مانور یک هفته ای نیرو دریایی چین و پاکستان در دریای عرب و چند روز پس از آن در جریان است که یگان اقیانوس آرام روسیه و میانمار برای نخستین بار رزمایش دریایی برگزار کردند و در این میان هند و آمریکا نیز وعده همکاری امنیتی به یکدیگر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای دریایی چین و پاکستان در یک پایگاه دریایی در کراچی رزمایش خود را در آب های دریای عرب و حریم هوایی واقع در شمال این منطقه روز شنبه آغاز کرده و این مانور شامل عملیات ضد زیردریایی هم می شود.

این مانور تا 17 نوامبر 2023 ادامه دارد.

در جریان این مانور، چین و پاکستان قرار است گشت های دریایی مشترک را برای نخستین بار انجام دهند.

این مانور در پی نخستین رزمایش مشترک روسیه و میانمار در تاریخ مدرن در حال برگزاری است که هفتم تا نهم نوامبر در دریای آندامان در شمال شرق اقیانوس هند برگزار شد و نقطه عطفی در حضور نیروی دریایی روسیه در یک منطقه دریایی است که آمریکا روی آن به عنوان منافع امنیت جهانی خودش حساب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش مشترک چین و پاکستان در دریای عرب

رزمایش مشترک چین و پاکستان در دریای عرب