مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 16:352023-11-05دانش

ابداع ماده جدیدی 10 برابر قوی تر از کِولار


دانشمندان موفق به ابداع یک ماده جدید شده اند که 10 برابر قوی تر از کولار و به ویژه در مقایسه با جایگزین های دیگر مانند گرافن و الماس بسیار مقیاس پذیر است.

- دانشمندان موفق به ابداع یک ماده جدید شده اند که 10 برابر قوی تر از کولار و به ویژه در مقایسه با جایگزین های دیگر مانند گرافن و الماس بسیار مقیاس پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه صنعتی دلفت(Delft) ماده جدیدی ساخته اند که قدرت آن 10 برابر بیشتر از کِولار است و با استحکام سایر جایگزین های فوق العاده قوی مانند گرافن و الماس رقابت می کند.

الیاف مصنوعی با استحکام بالا مانند کِولار به انعطاف پذیری قابل توجه در برابر سایش و فرسودگی مشهور هستند.

آنها به ویژه در کاربردهایی که تقویت کنندگی دارند مانند بکار رفتن در زره ها، کلاه های ایمنی و سایر تجهیزات محافظ استفاده می شوند.

فراتر رفتن از تجهیزات محافظ این ماده جدید، کاربید سیلیکون آمورف(a-SiC) نامیده می شود و می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد که فراتر از تجهیزات محافظ است و ساخت ریزتراشه های بسیار حساس را ممکن می سازد.

ریچارد نورته سرپرست این مطالعه توضیح داد: برای درک بهتر ویژگی مهم آمورف(نامنظم)، تصور کنید بیشتر مواد از اتم هایی تشکیل شده اند که مانند یک برج ساخته شده از لِگو در یک الگوی منظم قرار گرفته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع ماده جدیدی 10 برابر قوی تر از کِولار

ابداع ماده جدیدی 10 برابر قوی تر از کِولار