مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 12:002023-10-25اجتماعي

آغاز سرشماری آهوان منطقه «سرخ آباد»


فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان اشاره به آغاز سرشماری آهوان منطقه حفاظت شده سرخ آباد و دشت آهوان سهرین اظهار داشت: این سرشماری به مدت 2 روز ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل قلی زاده فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز سرشماری آهوان منطقه حفاظت شده سرخ آباد و دشت آهوان سهرین اظهار داشت: این سرشماری به مدت 2 روز ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه امروز حدود 35 هزار هکتار از دشت منطقه حفاظت شده سرخ آباد سرشماری انجام می شود، افزود: فردا نیز منطقه حفاظت شده فیله خاصه انجام می شود.

وی  با اشاره به اینکه در سال 1400 تعداد 932 راس آهو در منطقه سرشماری شد که نسبت به سال قبل آن 10 درصد افزایش داشت، گفت: در سال 1400 تعداد آهوان 846 راس بود.

باقری بیان داشت: تغییرات در صنعت، سبک زندگی مردم، کشاورزی سبب شده تا تعارضات در مناطق حفاظت شده بیشتر شود و شرایط زیستی روز به روز برای گونه های جانوری سخت تر شود.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از منطقه از کشاورزی به صنعتی تغییر یافته و زیستگاه این گونه های جانوری به صورت جزیره ای درآمده است، افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سرشماری آهوان منطقه «سرخ آباد»

آغاز سرشماری آهوان منطقه «سرخ آباد»