مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 08:452023-10-23اجتماعي

کاهش 10 هزار نفری آمار بیسوادان در سیستان و بلوچستان


دبیر کارگروه چذب بازماندگان از تحصیل اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین در این استان آمار بیسوادان 10 هزار نفر کاهش یافته است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر کارگروه چذب بازماندگان از تحصیل اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین در این استان آمار بیسوادان 10 هزار نفر کاهش یافته است.

روح الله شیرازی در گفت وگو با ایسنا افزود: هر ساله تعداد زیادی از بیسوادان و بازماندگان از تحصیل بصورت برنامه ریزی شده وارد کلاسهای سوادآموزی و مدارس بزرگسالان می شدند، اما با وجود عوامل مختلف این آمار کاهش پیدا نمی کرد و تعدادی به این حجم افزوده می شد که مانع از کاهش آمار بیسوادان واقعی بود.

دبیر کارگروه چذب بازماندگان از تحصیل اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: ولی در سال تحصیلی گذشته با برنامه ریزی دقیق و توسعه سواد و ایجاد شرایط مناسب برای آموزش بزرگسالان و جاماندگان از تحصیل این آمار کاهش چشمگیر داشته و از سرجمع آمار بیسوادان استان تعداد ده هزار نفر کاهش یافته است.

شیرازی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی دقیق و حساب شده می توان در سالهای آتی آمار بیشتری را تحت پوشش سواد برد تا از آمار بیسوادان استان کاسته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 10 هزار نفری آمار بیسوادان در سیستان و بلوچستان

کاهش 10 هزار نفری آمار بیسوادان در سیستان و بلوچستان