مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 08:452023-11-09اقتصادي

شهرستان بناب با صادرات 70 هزار تن کشمش رتبه اول کشور را دارد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب گفت: سالانه 25 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید و 70 هزار تن نیز محصول کشمش از بناب صادر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بناب، روح الله خیری صبح امروز در جلسه دیدار با کشاورزان بناب که با حضور ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، شهیاد آبنار قائم مقام معاون وزیر و  مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: 350 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بناب به کشت پیاز اختصاص دارد و 25 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید می شود.

وی میزان تولید پیاز در آذربایجان شرقی را 100 هزار تن دانست و افزود: 50 هزار تن از پیاز آذربایجان غربی نیز برای انبارداری و توزیع به شهرستان بناب منتقل می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب متوسط تولید پیاز در این شهرستان را 50 تا 65 تن در هکتار عنوان کرد و گفت: پیاز زرد و قرمز از جمله انواع پیازی است که در این شهرستان کشت می شود و که عملکرد پیاز زرد بالاتر است.

خیری فرآوری کشمش را از دیگر ظرفیت های شهرستان بناب قلمداد کرد و گفت: 600 بارگاه فرآوری کشمش و 24 مجموعه صنایع تبدیلی در این حوزه در بناب وجود دارد و این شهرستان رتبه اول صادرات کشمش در کشور را با 70 هزار تن به خود اختصاص داده است و با توجه به فعالیت پایانه گمرکی در این شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان بناب با صادرات 70 هزار تن کشمش رتبه اول کشور را دارد

شهرستان بناب با صادرات 70 هزار تن کشمش رتبه اول کشور را دارد