مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 11:402023-11-19پزشكي

واکسن هایی که اسپری می شوند


آیا از واکسن هایی که نیاز به سوزن و تزریقات دردناک دارند خسته شده اید؟ دانشمندان دانشگاه «راتگرز» از روشی پیشرفته برای ایجاد پوشش های دقیق از مواد فعال بیولوژیکی روی محصولات پزشکی رونمایی کرده اند.

- آیا از واکسن هایی که نیاز به سوزن و تزریقات دردناک دارند خسته شده اید؟ دانشمندان دانشگاه راتگرز از روشی پیشرفته برای ایجاد پوشش های دقیق از مواد فعال بیولوژیکی روی محصولات پزشکی رونمایی کرده اند.

به بیان ساده، این نوآوری می تواند راه را برای عصر جدیدی از انتقال دارو از طریق پوست مانند واکسن هایی که اسپری می شوند، هموار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس اف، محققان یک روش پیشرفته برای رسوب الکترواسپری معرفی کرده اند که روشی تخصصی برای پوشش دهی با اسپری است که در صنایع استفاده می شود.

گروه راتگرز راهی برای افزایش دقت ذرات میکروسکوپی که با قرار گرفتن یک مایع جاری تحت ولتاژ بالا به دست می آیند و بر روی هدف خود قرار می گیرند، پیدا کرده اند.

این اسپری به ذرات ریز تبدیل می شود و در حین حرکت، تبخیر می شود و رسوب جامدی از مایع اصلی باقی می گذارد.

جاناتان سینگر(Jonathan Singer)، نویسنده این مطالعه می گوید: در حالی که بسیاری از مردم به رسوب الکترواسپری به عنوان یک روش کارآمد فکر می کنند، استفاده از آن معمولا برای اهدافی که کوچک تر از اسپری هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن هایی که اسپری می شوند

واکسن هایی که اسپری می شوند