مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 10:152023-11-17اجتماعي

از دوستی آلوده به احساسات تا تاثیرات سگ های ولگرد روی اکوسیستم


غذا دادن به سگ های ولگرد مشکلات زیادی را ایجاد می کند، مردم با این مسئله احساسی برخورد کرده و مشکلات زیادی را که ایجاد می کند نمی بینند.

این غذا رسانی باعث ازدیاد جمعیت سگ شده و این سگ ها انواع مشکلات را به وجود می آورند از گاز گرفتگی تا هاری.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، سگ ها از جمله حیواناتی هستند که برای تامین نیازهای زندگی روزمره خود (آب، غذا، سرپناه، مراقبت های بهداشتی و غیره) به انسان وابسته اند.

  بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای منتشرشده، آمار سگ های ولگرد در کشور از دو میلیون قلاده نیز فراتر رفته است، آماری که در ابعاد زیست محیطی و اجتماعی  خطر بروز مشکلات گاه جبران ناپذیر را به صدا درآورده است کارشناسان معتقدند کنترل جمعیت سگ های بی صاحب در محیط زیست، نیازمند فرهنگ سازی، قانون گذاری و اجرای قانون است .

اولین قدم برای حل مشکل سگ های ولگرد، یافتن منشاء پدیدار شدن آنهاست و در پاسخ به این پرسش باید گفت که این معضل نیز ساخته دست انسان است: آن دسته از صاحبان حیوانات که بدون اندیشیدن به یک تعهد مادام العمر ، حیوانی را خریداری می کنند، برخی از این مالکان وقتی متوجه می شوند که مراقبت از یک حیوان به چه تلاش، پول، زمان و صبری نیاز دارد، به همراهان وفادار خود پشت کرده و آنها را در بیابان ها رها می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دوستی آلوده به احساسات تا تاثیرات سگ های ولگرد روی اکوسیستم

از دوستی آلوده به احساسات تا تاثیرات سگ های ولگرد روی اکوسیستم