مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 11:302023-10-30اقتصادي

سالمندی چگونه اقتصاد کشور را تغییر می دهد؟


در حال حاضر، بیش از یک نفر از هر 10 نفر در ژاپن، 80 سال سن یا بیشتر دارند و این کشور همچنان رتبه پیرترین جمعیت جهان را از آن خود کرده و این پیری جمعیت تأثیر عمیقی بر اقتصاد، - ایسنا/خراسان رضوی در حال حاضر، بیش از یک نفر از هر 10 نفر در ژاپن، 80 سال سن یا بیشتر دارند و این کشور همچنان رتبه پیرترین جمعیت جهان را از آن خود کرده و این پیری جمعیت تأثیر عمیقی بر اقتصاد، نیروی کار و جامعه آن گذاشته است.

گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد در سال 2023 نشان می دهد که فقط 35 درصد از شرکت ها، کارگران بالای 55 سال را در اولویت قرار می دهند.

بر اساس آخرین داده های ملی، بیش از یک دهم جمعیت در کشور ژاپن اکنون 80 سال سن یا بیشتر دارند و تقریباً یک سوم جمعیت آن بیش از 65 سال یعنی حدود 36.

23 میلیون نفر است و تعداد افرادی که شمع 100 سالگی تولد را فوت می کنند بیشتر از همیشه شده است.

ژاپن با جمعیت زیاد افراد بالای 65 سال پیرترین جمعیت جهان را داراست و بعد از آن، ایتالیا رتبه بعدی در پیرترین کشورها را دارد.

تغییر جهانی به سمت جمعیت سالمند، جوامع و اقتصادهای سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است و در ذیل تأثیرات آن بر کشور ژاپن ارائه شده است: اقتصاد صندوق بین المللی پول در سال 2020، پیش بینی کرد که افزایش سالخوردگی و کاهش جمعیت، بودجه عمومی ژاپن را تحت فشار قرار می دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندی چگونه اقتصاد کشور را تغییر می دهد؟

سالمندی چگونه اقتصاد کشور را تغییر می دهد؟