مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 13:502023-11-15بين الملل

کارشناس مصری: السیسی بر ایجاد روابط جدی و واقعی با تهران تاکید دارد


کارشناس مصری با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و مصر در ریاض گفت که رییس جمهور مصر بر ایجاد روابط جدی و واقعی با تهران تاکید دارد.

- کارشناس مصری با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و مصر در ریاض گفت که رییس جمهور مصر بر ایجاد روابط جدی و واقعی با تهران تاکید دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد عباس ناجی، کارشناس امور ایران در اندیشکده سیاسی و راهبردی الاهرام در اظهاراتی گفت که پیشرفت روابط مصر و ایران به طور اساسی و در وهله اول منوط به تفاهماتی است که دو طرف درخصوص برخی پایه ها و عوامل تعیین کننده روابط در آینده به دست آوردند.

وی در گفت وگو با الشرق الاوسط خاطرنشان کرد: عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر بر تمایل این کشور برای برقراری روابط جدی و حقیقی با ایران تاکید کرد و همچنین اکنون وزرایی وجود دارد که مسئول اداره پرونده روابط دوجانبه با تهران هستند.

محمد ناجی افزود: رفتار ایران درخصوص بحران کنونی غزه موضوع تحلیل و مطالعه دقیق قاهره خواهد بود و پرونده های فلسطین، امنیت خلیج(فارس)، گذرگاه های آبی منطقه و اوضاع یمن و لبنان همگی برای مصر به مثابه مسائل امنیت ملی هستند.

این کارشناس مصری تاکید کرد: قاهره به شدت خواهان مطلع شدن از تحولات موضع و رفتار ایران در موارد مذکور است و این مسائل تاثیر و بازتابی آشکار بر گسترش روابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس مصری: السیسی بر ایجاد روابط جدی و واقعی با تهران تاکید دارد

کارشناس مصری: السیسی بر ایجاد روابط جدی و واقعی با تهران تاکید دارد