مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 00:452023-10-26اقتصادي

1100 خانواده عشایر در « آبدانان » از آب شرب سالم برخوردار می شوند


رییس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: در سال جاری تعداد 1100 خانوار از عشایر کوچ رو شهرستان آبدانان از آب شرب سالم به طور رایگان برخوردار می شوند.

- ید قدرت نوروزی رییس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان، بامداد امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی و زیرساختی عشایر تامین آب شرب سالم است، گفت: در سال 1402 تعداد  1100 خانوار از عشایر کوچ رو شهرستان آبدانان از آب شرب سالم به طور رایگان برخوردار می شوند.

وی افزود: ارزش ریالی تهیه و تامین آب شرب مورد بحث به ازای هر ماه 660 میلیون تومان و با توجه به آبرسانی در تمامی ایام سال هزینه تهیه و توزیع در طول سال 1402 مبلغ 7920 میلیون تومان بوده است.

نوروزی ادامه داد: برای عملیاتی نمودن این پروژه آبرسانی از ظرفیت بخش دولتی به تعداد 3 کامیون ( 55 درصد) و ظرفیت بخش خصوصی به تعداد 10 دستگاه تراکتور ویژه حمل آب و یک دستگاه کامیون ( 45 درصد ) استفاده می شود.

رییس اداره امور عشایری آبدانان گفت: به موجب خشک سالی ها در سال های اخیر و خشکی چشمه های طبیعی و کم شدن آب های سطحی رودخانه ها، نیاز عشایر به تامین آب شرب را، دو چندان نموده است لذا پرداختن به این امر یکی از  نیازهای اصلی و اساسی عشایر در راستای رفع موانع تولید به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1100 خانواده عشایر در « آبدانان » از آب شرب سالم برخوردار می شوند

1100 خانواده عشایر در « آبدانان » از آب شرب سالم برخوردار می شوند