مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 09:552023-11-07اجتماعي

«مادر بازی های باستانی جهان» رونمایی شد


سرپرست کاوش های باستان شناسی شهر سوخته با رونمایی از بازی های رومیزی باستانی شهر سوخته» و «مار و دُم شهر سوخته»، قدمت این دو بازی را حدود 4400 سال اعلام کرد و گفت: - سرپرست کاوش های باستان شناسی شهر سوخته با رونمایی از بازی های رومیزی باستانی شهر سوخته و مار و دُم شهر سوخته ، قدمت این دو بازی را حدود 4400 سال اعلام کرد و گفت: قدمت این بازی ها از بازی معروف گورستان سلطنتی اور بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بازی های رومیزی باستانی شهر سوخته و مار و دُم شهر سوخته که به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازطراحی شده ، رونمایی شدند.

قدمت شهر سوخته عقب تر رفت سیدمنصور سیدسجادی ـ سرپرست کاوش های باستان شناسی شهر سوخته ـ در این مراسم با اشاره به بازی باستانی شهر سوخته گفت: بازی هایی از این دست را در خاورمیانه، ترکمنستان، قبرس، مصر و معروفترین آن را در گورستان سلطنتی اور در عراق امروزی داریم که شباهت فراوان و شگفت انگیزی به بازی شهر سوخته دارد.

او با تاکید بر اینکه در باستان شناسی به دنبال رقابت نیستیم، افزود: در پژوهش ها و آزمایش های اخیر بر اساس شواهد و یافته ها متوجه شدیم که شهر سوخته برخلاف آنچه تصور می کردیم متعلق به 3200 سال پیش از میلاد نیست، بلکه حداقل 300 سال قد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مادر بازی های باستانی جهان» رونمایی شد

«مادر بازی های باستانی جهان» رونمایی شد