مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-14اقتصادي

برداشت چغندرقند از مزارع فامنین


مدیر جهاد کشاورزی فامنین از آغاز برداشت چغندرقند از مزارع شهرستان خبر داد و گفت: سطح زیرکشت چغندرقند 400 هکتار با پیش بینی برداشت 25 هزار تن محصول است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فامنین، منصور خزایی صبح امروز در کارگروه جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند در شهرستان اظهار کرد: سطح زیرکشت چغندرقند فامنین 400 هکتار با پیش بینی برداشت حدود 25 هزار تن محصول است.

وی با بیان اینکه تحویل این محصول از ابتدای آبان ماه آغاز و تاکنون بیش از 5 هزار تن چغندرقند از مزارع این شهرستان با عملکرد متوسط 60 تن برداشت و تحویل کارخانه قند شده است افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندرقند بهاره با عیار 16 درصد، 28 هزار ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: به ازای هر یک عیار افزایش قند محصول تحویلی 2150 ریال به مبلغ پایه اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز طبق روال سال های گذشته به ازای هر تن چغندرقند تحویلی 2 کیلوگرم شکر و 20 کیلوگرم تفاله خشک به عنوان جایزه تحویل کشاورزان می شود گفت: چغندرقند به عنوان یکی از زراعت های مهم و استراتژیک کشور پراهمیت است.

خزایی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته سطح کشت چغندر قند شهرستان 450 هکتار بود که با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی با دفتر چغندرکاری به دلیل رعایت الگوی کشت و کاهش سطح م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت چغندرقند از مزارع فامنین

برداشت چغندرقند از مزارع فامنین