مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 11:202023-11-19اقتصادي

با کودها خداحافظی کنید!


دانشمندان «موسسه فناوری ماساچوست»(MIT) راهی برای بهینه سازی باکتری ها برای محافظت از گیاهان در برابر گونه های مهاجم پیدا کرده اند تا در نهایت بتوانند جایگزین کودهای شیمیایی در مزارع شوند.

- دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) راهی برای بهینه سازی باکتری ها برای محافظت از گیاهان در برابر گونه های مهاجم پیدا کرده اند تا در نهایت بتوانند جایگزین کودهای شیمیایی در مزارع شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تولید و استفاده از کودهای شیمیایی به میزان قابل توجهی از انتشار گازهای گلخانه ای مانند اکسید نیتروژن کمک می کند و اغلب انرژی بر است، زیرا از فرآیند هابر-بوش(Haber-Bosch) استفاده می کند که به دما و فشار بالا نیاز دارد.

به نقل از ویکی پدیا، فرآیند هابر-بوش روشی برای تولید صنعتی آمونیاک از طریق واکنش گاز نیتروژن و گاز هیدروژن و با استفاده از کاتالیزگرهای آهن و روتنیم(در اغلب مواقع از ترکیبات ناخالص آنها استفاده می شود) است.

در این فرآیند به دمای 450 سانتی گراد و فشار 200 اتمسفر نیاز است.

برای جلوگیری از برخی از این پیامدهای منفی، کشاورزان اغلب از کودهای زیستی که حاوی میکروارگانیسم های(ریزموجودات) مفید مانند باکتری های تثبیت کننده نیتروژن هستند، برای افزایش حاصلخیزی خاک و حمایت از سلامت گیاه استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کودها خداحافظی کنید!

با کودها خداحافظی کنید!