مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 09:352023-11-20اقتصادي

بلندمرتبه سازی در نهضت ملی مسکن برای حل مشکل کمبود زمین


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان مالکی با بیان این که تاکنون 52 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است، اظهار کرد: از این رقم، - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برنامه ساخت واحد های نهضت ملی مسکن در ارتفاع برای رفع مشکل کمبود زمین در برخی مناطق کشور خبر داد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان مالکی با بیان این که تاکنون 52 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است، اظهار کرد: از این رقم، 36 هزار هکتار زمین در حریم شهر ها قرار دارد.

وی با بیان این که تاکنون برای 16 هزار هکتار زمین در قالب شهرک سازی مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اخذ شده است، یادآور شد: در برنامه اولیه نهضت ملی مسکن، 1.

2 میلیون خانوار باید در اراضی دولتی ساکن شوند که با احتساب 600 هزار واحد شهر های جدید زمین 1.

8 میلیون واحد مسکونی دولتی خواهد بود.

وی از توافق با بخش خصوصی برای استفاده از 17 هزار هکتار زمین خبر داد و گفت: در جا هایی که زمین نداریم مانند شهر های شمالی، در صورتی که تقاضا بیش از اراضی تامین شده باشد از ارتفاع و تراکم برای ساخت تعداد بیشتری واحد مسکونی استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که 371 هزار واحد در قالب مسکن ویلایی یا گروهی ساخته می شود، اضافه کرد: در استان های خراسان جنوبی، یزد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلندمرتبه سازی در نهضت ملی مسکن برای حل مشکل کمبود زمین

بلندمرتبه سازی در نهضت ملی مسکن برای حل مشکل کمبود زمین