مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 19:002023-11-18پزشكي

گزارشی از شیوع نگران کننده دیابت در شهرستان دنا


رییس شبکه بهداشت و درمان دنا با ابراز نگرانی نسبت به افرایش بیماری دیابت در شهرستان دنا گفت: دیابت نوعی بیماری متابولیکی (مربوط به متابولیسم بدن) و یکی از شایع ترین بیماری های غدد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سی سخت، افزایش جمعیت بیماران دیابتی در شهرستان دنا نگران کننده شده است.

یزدانپناه رییس شبکه بهداشت و درمان دنا با ابراز نگرانی نسبت به افرایش بیماری دیابت در شهرستان دنا گفت: دیابت نوعی بیماری متابولیکی (مربوط به متابولیسم بدن) و یکی از شایع ترین بیماری های غدد است که با سطح قند خون بالا (گلوکز) همراه است و به دنبال نقص در ترشح انسولین یا عملکرد آن یا هر دو ایجاد می شود که سطح بالای گلوکز خون (هیپرگلیسمی) می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت شود.

  او اظهار داشت: این بیماری زمانی اتفاق می افتد که بدن شما قادر به جذب قند (گلوکز) به سلول های خود و استفاده از آن برای تولید انرژی نباشد، این نقص باعث ایجاد قند اضافی در جریان خون می شود، دیابت کنترل نشده می تواند منجر به عواقب جدی شود و به طیف وسیعی از اندام ها و بافت های بدن، از جمله قلب، کلیه ها، چشم ها و اعصاب آسیب برساند.

یزدانپناه با اشاره به اینکه دیابت چندین  علائم دارد عنوان کرد: افزایش تشنگی احساس ضعف و خستگی،تاری دید، بی حسی یا گزگز شدن دست یا پا، زخم ها یا بریدگی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از شیوع نگران کننده دیابت در شهرستان دنا

گزارشی از شیوع نگران کننده دیابت در شهرستان دنا