مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 10:552023-10-31اجتماعي

تلسکوپ فضایی «جیمز وب» یک خرچنگ شکار کرد


تلسکوپ فضایی قدرتمند جیمز وب در حالی که به سحابی خرچنگ نگاهی انداخته و به دنبال سرنخ هایی در مورد نحوه شکل گیری آن می گشت، منظره ای آسمانی برای ما فراهم کرد.

- تلسکوپ فضایی قدرتمند جیمز وب در حالی که به سحابی خرچنگ نگاهی انداخته و به دنبال سرنخ هایی در مورد نحوه شکل گیری آن می گشت، منظره ای آسمانی برای ما فراهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، گروهی از ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب(JWST)، منظره ای بی سابقه از سحابی خرچنگ را به تصویر کشیده اند.

این سخت پوست کیهانی، که در فاصله 6500 سال نوری از ما در صورت فلکی ثور قرار دارد، بقایای یک ابرنواختر است که برای اولین بار توسط ستاره شناسان قرن یازدهم در سال 1054 ثبت شد.

در دوران مدرن ستاره شناسی نیز سحابی خرچنگ همچنان دانشمندانی را که از این ابر نسبتا نزدیک از گاز و غبار برای مطالعه چگونگی وقوع انفجارهای ستاره ای و تأثیرات بعدی آنها استفاده می کنند را مجذوب خود کرده است.

تی تمیم(Tea Temim)، رهبر تیم و محقق دانشگاه پرینستون می گوید: حساسیت و وضوح فضایی جیمزوب به ما این امکان را می دهد تا ترکیب مواد پرتاب شده به فضا، به ویژه محتوای آهن و نیکل را که ممکن است نشان دهد که چه نوع انفجاری باعث ایجاد سحابی خرچنگ شده است، به دقت تعیین کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلسکوپ فضایی «جیمز وب» یک خرچنگ شکار کرد

تلسکوپ فضایی «جیمز وب» یک خرچنگ شکار کرد