مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 14:252023-11-06اجتماعي

مجسمه غول پیکر و باستانی «ابوالهول» چگونه ساخته شد؟


یک تحقیق جدید مدعی شده است که مصریان باستان مجسمه عظیم و 4500ساله «ابوالهول» در جیزه را که در مقابل هرم «خفره» قرار دارد، فقط با تراشیدن خلق نکرده اند، - یک تحقیق جدید مدعی شده است که مصریان باستان مجسمه عظیم و 4500ساله ابوالهول در جیزه را که در مقابل هرم خفره قرار دارد، فقط با تراشیدن خلق نکرده اند، بلکه این مجسمه در ابتدا بر اثر وزش باد به نحوی شکل گرفته بود که شبیه یک ابوالهول به نظر می رسید.

نتایج تحقیقات جدید این فرضیه را مطرح کرده است که مجسمه غول پیکر و باستانی ابوالهول بر پایه یک صخره سنگی ساخته شده است که بر اثر وزش باد شکل گرفته بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از لایوساینس، یک تحقیق جدید مدعی شده است که مصریان باستان مجسمه عظیم و 4500ساله ابوالهول در جیزه را که در مقابل هرم خفره قرار دارد، فقط با تراشیدن خلق نکرده اند، بلکه این مجسمه در ابتدا بر اثر وزش باد به نحوی شکل گرفته بود که شبیه یک ابوالهول به نظر می رسید.

بر اساس مقاله ای که در هفدهم اکتبر در ژورنال Physical Review Fluids منتشر شده است، گروهی از محققان دانشگاه نیویورک این فرضیه را مطرح کرده اند که یک یاردانگ یا کلوت (برآمدگی سنگی که از زمین بیرون زده است)، می تواند به طور طبیعی به شکلی شبیه ابوالهول تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجسمه غول پیکر و باستانی «ابوالهول» چگونه ساخته شد؟

مجسمه غول پیکر و باستانی «ابوالهول» چگونه ساخته شد؟