مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 18:152023-10-23سياسي

موزه نثر فارسی در سبزوار به بهره برداری رسید


هم زمان با روز بزرگداشت ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی موزه نثر، با حضور نثر پژوهان برجسته کشور در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید.

- ایسنا/خراسان رضوی هم زمان با روز بزرگداشت ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی موزه نثر، با حضور نثر پژوهان برجسته کشور در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید.

دکتر علی صادقی منش، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری، طراح و مجری این موزه امروز یکم آبانماه در آیین گشایش این مکان فرهنگی گفت: موزه نثر فارسی، نخستین موزه در دنیاست که با تمرکز بر موضوع نثر فارسی ایجاد شده است و با تبیین تاریخ تطور نثر فارسی، اهمیت، جایگاه و وسعت تأثیرگذاری آن بر هویت ایرانی را تبیین می کند.

وی افزود: در میان عموم مردم، ادبیات با شعر شناخته می شود در حالی که نثر می تواند هم پایه و گاه فراتر از نظم ارزش ادبی داشته باشد، لذا بازشناخت این ارزش و تشویق عموم برای ورود به دنیای نثر، از سویی، مقدمات آشنایی مردم با هویت ایرانی را فراهم می سازد و از سویی به سبب کثرت واقع گرایی در نثر، به نسبت نظم، واقع گرایی و توجّه به آنچه هست را میان مردم تقویت می کند.

وی درباره ساختار این موزه گفت: طرح اولیه این موزه به صورت یک راهرو و مشابه تونل زمان ارائه شد که تلاش کردیم این طرح را با توجه به امکانات دانشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه نثر فارسی در سبزوار به بهره برداری رسید

موزه نثر فارسی در سبزوار به بهره برداری رسید