مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 10:102023-11-12اقتصادي

385 هکتار از مزارع شاهرود زیر کشت زعفران رفت


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به آغاز برداشت محصول زعفران از مزارع این شهرستان گفت: 385 هکتار از مزارع شاهرود زیر کشت زعفران رفته است.

- حمید آقابیگی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: شهرستان شاهرود به علت تنوع آب و هوایی، ظرفیت کشت و تولید گیاهان دارویی را دارد و کشت زعفران یکی از این گیاهان است.

وی با اشاره به ویژگی های گیاه زعفران گفت: کاهش شدید نزولات آسمانی و آب های زیرزمینی از یک طرف و سازگاری و پایداری محصول برابر شرایط نامساعد محیطی از سوی دیگر و همچنین توجیه اقتصادی بالای محصول زعفران سبب شده است تا کشت این محصول در سال های اخیر روند رو به افزایشی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان، 385 هکتار بوده که 347 هکتار آن بارور و مابقی غیربارور است.

آقابیگی با بیان اینکه برداشت محصول از اواخر مهرماه آغاز شده است تا پایان آبان ادامه دارد، افزود: متوسط عملکرد محصول زعفران، سه کیلوگرم در هکتار پیش بینی می شود.

وی گفت: بر این اساس، پیش بینی می شود یک هزار و 41 کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان شاهرود برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

385 هکتار از مزارع شاهرود زیر کشت زعفران رفت

385 هکتار از مزارع شاهرود زیر کشت زعفران رفت