مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 14:402023-11-21دانش

امروزه حِکمی سازی معماری از موضوعات مورد توجه پژوهشگران است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم نکوداشت استاد عبدالحمید نقره کار، طی پیامی گفت: امروزه حکمی سازی علوم انسانی و به دنبال آن معماری از موضوعات مورد توجه پژوهشگران این حوزه است.

- ایسنا/قم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم نکوداشت استاد عبدالحمید نقره کار، طی پیامی گفت: امروزه حکمی سازی علوم انسانی و به دنبال آن معماری از موضوعات مورد توجه پژوهشگران این حوزه است.

بر این اساس اشراف و فهم پیش فرض های هر دانشی از ضروریاتی است که هر پژوهشگری باید بدان واقف باشد؛ چرا که آنچه علم معماری را اسلامی–حکمی یا سکولار می سازد، پیش فرض هایی است که بر علم مترتب است و نقش حکمت و دین در پیش فرض ها بسیار اهمیت دارد.

حامد حیاتی رییس جهاددانشگاهی قم در مراسم نکوداشت استاد عبدالحمید نقره کار به مناسبت سالروز بزرگداشت فارابی و روز حکمت و فلسفه، متن پیام حجت السلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم حمد و سپاس مخصوص پروردگار حکیمی است که حکمت را به بشریت ارزانی کرد و آن را با شریعت، بالنده ساخت و با این بالندگی، پیوند ملک و ملکوت را برای انشان برقرار و زمینه عروج آدمی را تا جبروت فراهم نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امروزه حِکمی سازی معماری از موضوعات مورد توجه پژوهشگران است

امروزه حِکمی سازی معماری از موضوعات مورد توجه پژوهشگران است