مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 18:252023-11-05سياسي

معامله ماشین های سرقتی در پلتفرم های اینترنتی ناممکن می شود


مجلس شورای اسلامی با تصویب یک قانون، استعلام آنلاین اطلاعات مربوط به اموال مورد معامله را برای پلتفرم های بخش خصوصی ممکن کرد.

این مصوبه، قدم مهمی برای جلوگیری از معامله اموال سرقتی در اینترنت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه،  مصوب کردند که پلتفرم های بخش خصوصی به اطلاعات وسایل نقلیه دسترسی داشته باشند.

در این مصوبه آمده است: در اجرای قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی مصوب 30/ 6/ 1401 و به منظور پیشگیری از جرایم و ارتقای سلامت معاملات وسایل نقلیه موتوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است با همکاری نهادها و سازمان های دارای اطلاعات راجع به وسایل نقلیه موتوری از جمله فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکان استعلام برخط اطلاعات و سوابق مربوط به اموال مورد معامله و همچنین صلاحیت و اهلیت معاملاتی اشخاص را مشروط به رضایت طرفین معامله با رعایت ملاحظات محرمانگی و حفظ حریم خصوصی، برای سکوهای بخش خصوصی فراهم نماید.

ماده الحاقی 23 لایحه برنامه هفتم توسعه، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را مکلف می کند تا امکان ثبت معاملات وسایل نقلیه موت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معامله ماشین های سرقتی در پلتفرم های اینترنتی ناممکن می شود

معامله ماشین های سرقتی در پلتفرم های اینترنتی ناممکن می شود