مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 21:252023-11-03فرهنگي

طوفان واژه ها در عصر شعر مبشرات


عصر شعر مبشّرات با حضور شاعران مطرح استان در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

- هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب استان طی رویداد ادبی هنری طوفان الاقصی و با حضور در شب شعر مبشرات  همراهی خود با مظلومین غزه و بیزاری خویش از مستکبران و غاصبان حقوق و سرزمین مسلمین را در قالب طوفان واژه ها و شعر ابراز داشتند.

در این آیین جمعی از شاعران جوان و پیشکسوت تبریز  در تالار خاقانی گرد هم جمع شده و به قرائت اشعاری با محوریت غزه پرداختند.

امیر رستمی اولین شاعری بود که در این برنامه، شعر جدیدش را برای مردم غزه و فلسطین خواند: هر کس که تکه ای به شرافت ملبس است  خانه خراب ماتم بیت المقدس است  غزه به خون تپیده به دست حرامیان  چیدن نداشت حاصل باغی که نارس است صبرا صبور باش و شتیلا به هوش باش تا کی سکوت، با که مدارا ؟ دگر بس است موسی رسیده است به نیل ای جهانیان در پیش رو شهادت و ایثار در پس است خورشید غزه رو به غروب است ای فلک در دست سایه ای که عبوس و مسدس است  هل من معین نمی شنوید ای حسینیان؟ اینجا چقدر کودکِ مظلومِ بی کس است افتاده باز باغ فدک دست ناکسان خاری به چشم مانده که در باغمان خس است  غزه عقاب زخمی محبوس در وطن  آری وطن برای شما همچو محبس است  آنکس که چشم بسته به دریای رنج و خون بی شک که هم پیاله کفتار و کرکس است ابوالفضل حمامی شاعر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان واژه ها در عصر شعر مبشرات

طوفان واژه ها در عصر شعر مبشرات