مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:302023-11-19اجتماعي

مشکلات بافت های فرسوده، جاذبه مناطق تاریخی آمل را ربوده است


بافت تاریخی شهر آمل که قسمتی از بافت فرسوده این شهر نیز است، به دلیل معضلات و مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کالبدی جاذبه خود را از دست داده و محل استقرار گروه های مختلف جامعه با پایگاه و منزلت اجتماعی متفاوت شده است.

- ایسنا/مازندران بافت تاریخی شهر آمل که قسمتی از بافت فرسوده این شهر نیز است، به دلیل معضلات و مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کالبدی جاذبه خود را از دست داده و محل استقرار گروه های مختلف جامعه با پایگاه و منزلت اجتماعی متفاوت شده است.

​ بافت فرسوده به دلایلی هم چون مرکزیت همیشگی برای وحدت بخشی به پیکره شهر دارای اهمیت خاصی است که این امر زندگی سالم و روان را در یک شهر تضمین می کند و امروز از مراکز پویایی و تپش خود باز ایستاده اند و نه تنها نقش کلیدی خود را نسبت به شهر از دست داده اند، بلکه تبدیل به کانون بحران شده اند.

در پی تحول در شیوه زندگی، نیاز به خدمات گوناگون نیز افزایش یافته و جهت مطابقت با شرایط جدید و دست یابی به توسعه ای پایدار، ساماندهی بافت های فرسوده اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا بافت فرسوده شهری عمدتاً به دلایلی همچون مرکزیت همیشگی در شهر دارای اهمیت خاصی است و ساماندهی بافت فرسوده شهری موجب افزایش پایداری در کیفیت زندگی ساکنین این بافت می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات بافت های فرسوده، جاذبه مناطق تاریخی آمل را ربوده است

مشکلات بافت های فرسوده، جاذبه مناطق تاریخی آمل را ربوده است