مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 16:102023-11-09سياسي

قراردادِ چه کارگرانی از بهمن ماه باید دائمی شود؟


طبق تبصره 1 ماده 7 قانون کار حداکثر مدت قرارداد موقت برای کارهایی که طبیعت آن ها جنبه غیرمستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

- طبق آیین نامه تبصره یک ماده 7 قانون کار، تمام کسانی که به مدتِ 4 سال در کارهای با ماهیتِ موقت حضور داشتند باید قرارداد کارشان دائم شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، طبق تبصره 1 ماده 7 قانون کار حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آن ها جنبه غیرمستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

این سقف بهمن ماه سال 98 بعد از گذشت حدود سه دهه از تصویب قانون کار بالاخره در هیئت وزیران به تصویب رسید و از آنجا که قرار شد حداکثر مدت موقت از تاریخ ابلاغ آن تصویب نامه محاسبه شود، در نتیجه بهمن ماه امسال این قانون باید اجرا شود و تمام کسانی که به مدتِ 4 سال در کارهای با ماهیتِ موقت حضور داشتند باید قرارداد کارشان دائم شود.

    ناصر چمنی (فعال کارگری) در مورد این مصوبه گفت: در ابتدا باید بگویم که این آیین نامه باید دهه ها قبل نوشته می شد تا وضعیتِ کارگران را بهبود ببخشد، اما بعد از حدود سی سال بالاخره در زمان وزارت آقای ربیعی این اتفاق افتاد.

بهمن ماه موعدِ عملیاتی شدنِ این قانون می رسد و امیدواریم اجرایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادِ چه کارگرانی از بهمن ماه باید دائمی شود؟

قراردادِ چه کارگرانی از بهمن ماه باید دائمی شود؟