مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 13:552023-10-31اقتصادي

کمک هزینه یک میلیون دلاری برای ساخت میکروسکوپ ردیاب رشد قلب


یک پژوهشگر آمریکایی، کمک هزینه ای به مبلغ یک میلیون دلار دریافت کرده است تا میکروسکوپی بسازد که روند حرکت سلول ها و رشد قلب را با وضوح چهار بعدی نشان دهد.

- یک پژوهشگر آمریکایی، کمک هزینه ای به مبلغ یک میلیون دلار دریافت کرده است تا میکروسکوپی بسازد که روند حرکت سلول ها و رشد قلب را با وضوح چهار بعدی نشان دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، توانایی ردیابی پویای حرکت سلول ها برای مدل سازی تعامل های سلولی ضروری است زیرا آنها اندام هایی مانند قلب را تشکیل می دهند اما میکروسکوپ های کنونی توانایی ثبت کردن این حرکات را ندارند.

جوهیون لی (Juhyun Lee) دانشیار دپارتمان مهندسی زیستی دانشگاه تگزاس در آرلینگتون (UTA) اخیرا یک کمک هزینه پنج ساله به مبلغ 1.

94 میلیون دلار از مؤسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) دریافت کرده است تا یک سیستم تصویربرداری با وضوح چهاربعدی را برای تعیین کردن کمیت ردیابی سلولی ابداع کند.

میکروسکوپ های سنتی به کاربران امکان می دهند تا برای مشاهده کردن یک سلول، آن را بزرگنمایی کنند اما این کار، رابطه سلول را با هر چیزی که در اطرافش است، پنهان می کند.

به همین ترتیب، هنگامی که میکروسکوپ برای مشاهده کردن میدان کامل بزرگ نمایی می کند، جزییات سلول دیگر قابل مشاهده نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک هزینه یک میلیون دلاری برای ساخت میکروسکوپ ردیاب رشد قلب

کمک هزینه یک میلیون دلاری برای ساخت میکروسکوپ ردیاب رشد قلب