مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 15:452023-11-09بين الملل

آتش بس انسانی در غزه به کجا رسید؟


مذاکرات برای برقراری آتش بس انسانی در غزه با میانجیگری قطر و مصر همچنان ادامه دارد و امیر قطر در همین راستا، قرار است، فردا به مصر سفر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ویلیام برنز رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، امروز (پنجشنبه، 9 نوامبر)، در ادامه سفر منطقه ای خود پس از مصر، به قطر سفر کرد تا با مقامات این کشور در خصوص برقراری یک آتش بس انسانی موقت در نوار غزه برای آزادی شماری از اسرای دو تابعیتی نزد حماس، رایزنی کند.

  این در حالی است که رسانه ها از تلا ش های میانجیگرانه قطر برای آزادی شماری از اسرای دو تابعیتی نزد گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه در مقابل آتش بس انسانی خبر می دهند.

  العربی الجدید با انتشار جزییاتی از میانجیگری دوحه برای آزادی شماری از اسرای نزد مقاومت فلسطین به نقل از منابع آگاه نوشت: دلیل اصلی که مانع نهایی شدن توافق آتش بس و آزادی اسرای نزد مقاومت می شود، عدم توافق بر سر تعداد روزهای آتش بس است.

  بر اساس این گزارش، در این مذاکرات ابتدا پیشنهاد شد که تمامی زنان و کودکان اسیر نزد مقاومت فلسطین که در روز نخست عملیات طوفان الاقصی یعنی هفتم اکتبر گذشته به اسارت گرفته شدند، با زنان و کودکان اسیر فلسطینی نزد رژیم صهیونیستی مبادله و آزاد شوند اما این پیشنهاد با مخالفت تل آویو همراه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش بس انسانی در غزه به کجا رسید؟

آتش بس انسانی در غزه به کجا رسید؟