مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-15اجتماعي

تالاب های قم در مهار گرد و غبار مرکز کشور اثرگذار هستند


معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به معضل جدی گرد و غبار در مرکز کشور گفت: تالاب های قم در مهار این گرد و غبارها نقش تاثیرگذاری دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از تالاب مره و دریاچه نمک قم اظهار داشت: با از بین رفتن بخش عمده ای از تالاب ها و رودخانه های استان به ویژه دریاچه نمک که در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد، کانون های جمعیتی در مرکز کشور مورد تهدید قرار می گیرند.

وی گفت: تامین حقآبه های زیست محیطی استان قم یکی از مهمترین اولویت هایی است که باید در سطح ملی و از وزارت نیرو پیگیری شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تالاب های استان قم با توجه به شرایط ویژه اکولوژیکی و قرار گرفتن در کریدور مهاجرت پرندگان، دارای گونه های غنی گیاهی و جانوری و ظرفیت های عظیم زیست محیطی هستند که باید هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

ذوالجودی در پایان بازدیدش، اجرای هرگونه طرح و پروژه صنعتی و معدنی در دریاچه نمک قم را منوط به صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: با توجه به حساسیت و شکنندگی این زیستگاه ارزشمند، ضمن تخصیص اعتبارات لازم باید برنامه جامع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب های قم در مهار گرد و غبار مرکز کشور اثرگذار هستند

تالاب های قم در مهار گرد و غبار مرکز کشور اثرگذار هستند