مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 12:102023-11-02اقتصادي

نگرانی از آینده انار خراسان رضوی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در گذشته متوسط عملکرد انار در باغات استان بیش از 20 تن در هکتار بود اما اکنون به شدت کاهش پیدا کرده و به زیر 10 تن در هکتار رسیده است و آینده روشنی برای انار استان متصور نیستیم.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در گذشته متوسط عملکرد انار در باغات استان بیش از 20 تن در هکتار بود اما اکنون به شدت کاهش پیدا کرده و به زیر 10 تن در هکتار رسیده است و آینده روشنی برای انار استان متصور نیستیم.

غلامحسین ساربان در گفت وگو با ایسنا در خصوص برداشت انار در خراسان رضوی اظهار کرد: در سال های گذشته سطح زیر کشت باغات انار استان 8300 هکتار بود که در سال های 86، 95 و 99 بسیاری از این باغات به دلیل سرمازدگی کف بر شدند؛ هم چنین در سال 1401 نیز سرمای دی ماه خسارت بسیاری به باغات انار وارد کرد.

وی افزود: طی سال های گذشته قابلیت تولید 200 هزار تن انار را داشتیم اما اکنون سطح زیر کشت به حدود کمتر از 6000 هکتار رسیده که پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت، 50 هزار تن انار در سال جاری برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به برداشت بیش از 95 درصد باغات انار استان تصریح کرد: در گذشته متوسط عملکرد انار در باغات استان بیش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از آینده انار خراسان رضوی

نگرانی از آینده انار خراسان رضوی