مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 12:052023-11-06پزشكي

سرطان پستان، شایع ترین سرطان در مه ولات


سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه ولات گفت: بیشترین سرطان ثبت شده در جمعیت تحت پوشش این شهرستان با 25 درصد مربوط به سرطان پستان است.

- ایسنا/خراسان رضوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه ولات گفت: بیشترین سرطان ثبت شده در جمعیت تحت پوشش این شهرستان با 25 درصد مربوط به سرطان پستان است.

جواد جوانی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: طی یک ساله گذشته تاکنون 1900 نفر برای غربالگری سرطان پستان به واحدهای بهداشتی مراجعه کرده اند که از این تعداد 26 مورد قطعی به سرطان پستان در این شهرستان شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه انجام خود مراقبتی، شرکت در برنامه های غربالگری و تشخیص زودرس یکی از کارآمدترین روش ها در تأمین سلامت پستان است، اظهار کرد: تشخیص زود هنگام سرطان پستان با هدف کلی کاهش بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان، بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا و از همه مهم تر افزایش آگاهی عمومی در زمینه راه های پیشگیری و علائم هشدار دهنده سرطان پستان و اصلاح باورهای نادرست مردم از جمله درمان ناپذیر بودن این بیماری از مهمترین راه های پیشگیری از سرطان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه ولات افزود: بر پایه اظهار نظر متخصصان در ایران، سالیانه 8 هزار نفر به سرطان پستان مبتلا می شوند و شیوع ابتلا به سرطان پستان در بین زنان ایرانی حدود 30 تا 35 مورد در 100 هزار نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان پستان، شایع ترین سرطان در مه ولات

سرطان پستان، شایع ترین سرطان در مه ولات