مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 09:112023-11-04اقتصادي

روستایی با گردش مالی 4 هزار میلیارد تومان در ارومیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: روستای بالو در ارومیه روستایی است که گردش مالی حاصل از صادرات بخش کشاورزی در آن سالانه بیش از 40 هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: آذربایجان غربی از قطب های صادراتی میوه در کشور است و روستای بالو بزرگترین قطب صادراتی محصولات کشاورزی استان است.

شهبازی با اشاره به اینکه روستای بالو دارای 71 واحد سردخانه و 17 واحد سورت و بسته بندی است اظهار کرد: 2 واحد مکانیزه و بقیه دستی است که صادرات سیب و انگور و میوه های هسته دار استان را به کشورهای همسایه بر عهده دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 755 هکتار سطح باغات این روستاست که 500 هکتار انگور، 30 هکتار سیب و 150 هکتار باغات هسته دار است که نقش موثری در اشتغال و پایداری آن در این منطقه دارد.

وی با بیان اینکه روزانه پنج هزار نفر مشغول سورت و بسته بندی میوه و تامین مواد اولیه برای صادرات هستند، ادامه داد: روزانه 150 میلیاردریال گردش مالی حاصل از پرداخت حقوق کارگران است.

خسرو شهبازی با اشاره به توسعه واحدهای سورت و بسته بندی در این منطقه اظهار کرد: در دو سال گذشته استاندار آذربایجان غربی تاکید بر راه اندزای واحدهای سورت و بسته بندی داشتند که هم اکنون بیش از 300 هزار تن ظرفیت واحدهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستایی با گردش مالی 4 هزار میلیارد تومان در ارومیه

روستایی با گردش مالی 4 هزار میلیارد تومان در ارومیه