مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 08:302023-10-25پزشكي

حدود 30 هزار بیمار مبتلا به دیابت در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: حدود 30 هزار بیمار مبتلا به دیابت در این استان وجود دارد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: حدود 30 هزار بیمار مبتلا به دیابت در این استان وجود دارد.

بهمن رشیدپور در کارگاه آموزشی دو روزه تازه های دیابت و فشار خون در یاسوج با بیان اینکه 32 درصد افراد بالای 18 سال کشور فشار خون بالا دارند، افزود: 61 درصد بیماران مبتلا به دیابت از بیماری خود آگاه نیستند، 52 درصد بیماران دارو دریافت می کنند، 42 درصد بیماران فشار خون کنترل شده دارند و 73 درصد اطلاعات لازم را دارند.

وی درصد پوشش بیماری دیابت 65 درصد عنوان و اظهارکرد: حدود 30 هزار بیمار مبتلا به دیابت تشخیص که 28 درصد افراد بالای 18 سال در کهگیلویه و بویراحمد از فشار خون بالا رنج می برند و 61 درصد بیماران اطلاعات کافی در مورد بیماری خود دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه 40 درصد این افراد اطلاعات کافی در مورد بیماری خود ندارند، گفت: 50 درصد بیماران دارو مصرف می کنند که نیمی از بیماران را تشکیل می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رشیدپور با بیان اینکه 42 درصد بیماران فشار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 30 هزار بیمار مبتلا به دیابت در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

حدود 30 هزار بیمار مبتلا به دیابت در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد