مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-18بين الملل

اندیشمندان ایرانی: هابرماس نشان داد فلسفه غرب، همیشه با استعمار همراه است


یورگن هابرماس چهره شاخص فلسفی معاصر آلمان با 3 روشنفکر غربی، اقدام حماس در روز 7 اکتبر را تروریستی خواندند و قتل عام فلسطینیان را عملی موجه دانستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، دوشنبه هفته گذشته، رسانه آلمانی  دویچه وله اعلام کرد یورگن هابرماس، شاخص ترین چهره فکری و فلسفی آلمان به همراه 2 سیاستمدار و یک حقوقدان بیانیه ای صادر کردند که در آن ضمن تروریستی خواندن اقدام حماس در 7 اکتبر از تولد دوباره یهودستیزی در اروپا اظهار نگرانی کردند! در این بیانیه می خوانیم: قتل عام حماس در روز 7 اکتبر با نیت محو زندگی یهودیان انجام شد.

عملیات ارتش اسراییل علیه این اقدامات تروریستی به لحاظ اصولی موجه است، ولی راهبر این عملیات باید اصل تناسب، اجتناب از کشتن غیرنظامیان و پیشبرد جنگ با ملاحظه دستیابی به صلح در آینده باشد.

با وجود تمام نگرانی ها نسبت به سرنوشت فلسطینیان در درگیری های جاری، نسبت دادن نسل کشی به عملیات اسراییل معیارهای قضاوت را به نابودی می کشد.

رها کردن نقدِ جنایت اسراییل و چسبیدن به نسیه تولد یهودستیزی این روشنفکران آلمانی بیان کردند: قابل تحمل نیست که یهودیان در آلمان بار دیگر در معرض تهدیدهای جانی و بدنی قرار گیرند و از خشونت فیزیکی در خیابان ها بترسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشمندان ایرانی: هابرماس نشان داد فلسفه غرب، همیشه با استعمار همراه است

اندیشمندان ایرانی: هابرماس نشان داد فلسفه غرب، همیشه با استعمار همراه است