مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 14:102023-11-01فرهنگي

حمله سوسک ها به چهلستون


ناظر تزیینات معماری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: عوارض و سوراخ های روی ستون های چهلستون که به تازگی تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، تصاویری در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه موریانه ها چهلستون را خوردند منتشر شده است که در این تصاویر، عوارضی بر بدنه ستون های چهلستون دیده می شود اما ناظر تزیینات معماری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان این عوارض را بی ارتباط به موریانه و مربوط به سوسک چوب دانست.

بهشاد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنابا بیان اینکه ستون ها در دوران مختلف به اندازه کافی روغن خورده اند و مشکل خاصی ندارند، افزود: این عوارض در قطعات الحاقی که موسسه ایتالیایی ایزمئو در ستون های چهلستون کار کرده است، بیشتر دیده می شود اما آنچه مهم است اینکه، این عوارض ربطی به موریانه ندارد.

وی تصریح کرد: در دهه چهل ایزمئو در داخل این ستون های چوبی آهن گذاشته و در واقع آن چیزی که وزن ایوان چهلستون را تحمل می کند، سازه فلزی داخل این ستون هاست.

ایزمئو مؤسسه ایتالیایی برای شرق میانه و شرق دور است که در دهه های 40 و 50 شمسی به ایران آمد و در زمینه باستان شناسی، بررسی و مرمت بناها و محوطه های تاریخی ایران فعالیت چشم گیر داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله سوسک ها به چهلستون

حمله سوسک ها به چهلستون