مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 20:252023-10-31بين الملل

عفو بین الملل: اسراییل در لبنان از فسفر سفید استفاده کرد


سازمان عفو بین الملل در گزارشی ضمن تایید استفاده غیرقانونی صهیونیست ها از «فسفر سفید» در حمله به لبنان، خواستار رسیدگی به این «جنایت جنگی اسراییل» شد.

- سازمان عفو بین الملل در گزارشی ضمن تایید استفاده غیرقانونی صهیونیست ها از فسفر سفید در حمله به لبنان، خواستار رسیدگی به این جنایت جنگی اسراییل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که شواهدی مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از بمب های ممنوعه فسفر سفید در جنوب لبنان پیدا کرده است.

این نهاد بین المللی همچنین اعلام کرد که با توجه به آسیب رسیدن به شهروندان غیرنظامی این منطقه، این اقدام رژیم صهیونیستی قابلیت پیگرد به عنوان یک جنایت جنگی را دارد.

کارشناسان تسلیحاتی عفو بین الملل اعلام کردند که عکس ها و ویدیوها استفاده رژیم صهیونیستی از این سلاح ممنوعه را در شهرها و روستاهای جنوبی لبنان تأیید می کنند؛ حملاتی که از 10 تا 16 اکتبر روی داد.

همچنین حساب کاربری عفو بین الملل در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با اعلام انتشار این گزارش نوشت: ما در تحقیقاتی جدید دریافتیم که ارتش اسراییل به شکلی کورکورانه - و تبعاً غیرقانونی - در حمله 16 اکتبر به ضهیره در لبنان از فسفر سفید استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو بین الملل: اسراییل در لبنان از فسفر سفید استفاده کرد

عفو بین الملل: اسراییل در لبنان از فسفر سفید استفاده کرد