مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-25بين الملل

داستان هایی مستند از اشغال فلسطین


اشغال سرزمین فلسطین تاکنون دستمایه ساخت فیلم ها و سریال های مستند متعددی قرار گرفته که با تماشای آنها می توان به زوایای پیدا و پنهان تلاش مردم فلسطین برای رسیدن به آزادی در سایه تاریک رژیم صهیونیستی پی برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در میان فیلم ها و سریال هایی که تاکنون به طور خاص به مساله اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی پرداخته است، این 10 اثر منتخب، شما را به خوبی با ماجراهایی آشنا می کند که از سال 1948 و آغاز اشغال فلسطین توسط اسراییل، بر این سرزمین گذشته است.

در این میان البته هالیوود نیز دست به کار شده و فیلم ها و سریال هایی از این اتفاق ساخته و در تلاش بوده که واقعیت ماجرا را به شکلی وارونه جلوه دهد.

در زیر 10 فیلم و سریال برتر در قالب مستند و درباره داستان اشغال تاریخی سرزمین فلسطین معرفی شده است: النکبه (Al-Nakba) مینی سریال چهار قسمتی Al-Nakba ساخته مستندساز فلسطینی روان الضامن است که داستان آن درباره مهاجرت دسته جمعی فلسطینی ها در سال 1948 یا در اصطلاح رایج اعراب نکبت (به عربی: النکبه) است که هنگامی رخ داد که حدود 725 هزار عرب فلسطینی در طول جنگ 1948 اعراب و اسراییل و جنگ داخلی پیش از آن، از سرزمین مادری خود اخراج شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان هایی مستند از اشغال فلسطین

داستان هایی مستند از اشغال فلسطین