مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 13:402023-10-30اقتصادي

سردی بازار کتاب و سرانه پایین مطالعه در گلستان


میانگین امانت کتابخانه های گلستان نشان از پایین بودن سرانه مطالعه در استان داشته و این در حالی است که کمبود کتابخانه هم به سردی این بازار مطالعه دامن زده است.

- گلستان- پریسا مسعودی: سرانه مطالعه در کشور ایران براساس آخرین بررسی ها انجام شده 33 دقیقه اعلام شده است که این سرانه در مقایسه با سرانه مطالعه کشورهای دیگر در میانه جدول قرار دارد.

منظور از سرانه مطالعه یک فرد، اهل مطالعه بودن آن شخص نیست بلکه به معنی میزان میانگین مدت زمان مطالعه او در یک شبانه روز است.

سرانه مطالعه مطالعه کتاب، روزنامه و نشریات مختلف را شامل می شود.

استان گلستان با 63 کتابخانه نهادی، 13 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت جزو استان هایی است که تعداد کتاب خانه ها آن با جمعیت استان تناسب ندارد و به ازای هر 100 هزار نفر یک کتابخانه موجود و به طور قطع این مورد روی سرانه مطالعه استان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

*سیر نزولی مطالعه یک کتاب فروش باسابقه گلستانی در خصوص مقایسه مطالعه کتاب نسبت به چند سال اخیر به خبرنگار فارس گفت: آمار مطالعه کتاب از دهه 80 سیر نزولی داشته است چرا که سلیقه و علاقه نسل امروز نسبت به نسل ها گذشته تفاوت دارد و در ضمن بسیاری از محصولات فرهنگی، به شکل مجازی و غیرمکتوب به دست کودکان و نوجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردی بازار کتاب و سرانه پایین مطالعه در گلستان

سردی بازار کتاب و سرانه پایین مطالعه در گلستان