مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 10:402023-11-14پزشكي

فرزندپروری معیوب؛ پیامد پایین بودن سواد سلامت مادران


کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت خوزستان گفت: پایین بودن سواد سلامت روان مادران موجب می شود خود کارآمدی مادران نیز در سطح مطلوبی نباشد و این مساله به طور قابل ملاحظه ای نقش فرزندپروری آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و احتمال بروز نقش های والدینی با .

- ایسنا/خوزستان کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت خوزستان گفت: پایین بودن سواد سلامت روان مادران موجب می شود خود کارآمدی مادران نیز در سطح مطلوبی نباشد و این مساله به طور قابل ملاحظه ای نقش فرزندپروری آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و احتمال بروز نقش های والدینی با فرزندپروری به صورت معیوب مستبدانه یا آسان گیر وجود دارد.

قدسیه حکیم زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نقش سواد سلامت بانوان در سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی با اشاره به اهمیت سواد سلامت روان مادران و سلامت جسمی و روانی کودکان، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی سـواد سـلامت را بــه عنــوان یکی از بزرگترین تعیین کننده های امر سلامت معرفی کرده است.

بر اساس تعریف این سازمان، سواد سلامت شامل مهارت های شناختی، اجتماعی و همچنین توانـایی افراد برای دسـتیابی بـه درک و اسـتفاده از اطلاعات موجود در راه ترویج و حفـظ سلامتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزندپروری معیوب؛ پیامد پایین بودن سواد سلامت مادران

فرزندپروری معیوب؛ پیامد پایین بودن سواد سلامت مادران