مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 18:052023-11-19پزشكي

اگر عاشق نان سنگگ هستید بخوانید


یکی از باورهای اشتباه رایج بین عموم مردم، این است که سالم ترین نان، سنگک است، اما این باور درست نیست.

در حال حاضر عمدتا نانوایی ها برای تهیه نان سنگک از آرد سفید استفاده می کنند؛ - بنابراین نان سنگکی که با آرد سفید تولید می شود مزیتی بر سایر نان های سنتی ندارد.

 نان سنگک به سایر نان های سنتی مزیتی ندارد؛ بنابراین صرفا با معیار سالم تر بودن این نان ها، نمی توان توصیه به استفاده از آن کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه هدف از رژیم های غذایی باید ارتقای سلامت و نه صرفا کاهش وزن باشد، به بیان رایج ترین باورهای غلط و خطرناک تغذیه ای پرداخت.

تیرنگ نیستانی، استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: یکی از باورهای اشتباه رایج بین عموم مردم، این است که سالم ترین نان، سنگک است، اما این باور درست نیست.

وی با اشاره به اینکه سلامت نان در گروی سلامت آرد، خواص تغذیه ای و روش طبخ است، افزود: در حال حاضر عمدتا نانوایی ها برای تهیه نان سنگک از آرد سفید استفاده می کنند؛ بنابراین نان سنگکی که با آرد سفید تولید می شود مزیتی بر سایر نان های سنتی ندارد.

نیستانی با بیان اینکه نان سنگک با حرارت مستقیم و سوخت های فسیلی طبخ می شود، ادامه داد: این موضوع باعث می شود که مواد زیان بار و مضر، سلامت نان را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر عاشق نان سنگگ هستید بخوانید

اگر عاشق نان سنگگ هستید بخوانید