مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 07:402023-11-18اقتصادي

قطره هایی که بی محابا هدر می روند!


آب را همه مایه حیات میشناسیم؛ مایعی که تقریبا بدون آن زندگی ممکن نیست؛ از مزیت سیراب کردن گرفته تا سرسبزی اطرافمان را همه مدیون وجود این نعمت الهی هستیم.

- ایسنا/آذربایجان غربی آب را همه مایه حیات میشناسیم؛ مایعی که تقریبا بدون آن زندگی ممکن نیست؛ از مزیت سیراب کردن گرفته تا سرسبزی اطرافمان را همه مدیون وجود این نعمت الهی هستیم.

چند سالی از زمان شروع هشدارها در خصوص کمبود آب و تاکیدها بر مصرف بهینه آن می گذرد اما چیزی که مورد توجه نیست همین هشدارها و حیف و میل شدن این منبع حیات است.

تصور کنید یک روز آب ساختمانتان قطع شود و هیچ آمادگی برای ذخیره آب در خانه نداشته باشید، کمتر کسی است که نتواند عمق فاجعه را درک کند، حال چگونه است که حتما انسان باید به آن مرحله سختی دچار شود تا قدر نعمت را بداند! خیره به آینه، در حالی که آب روشویی به حال خود رها مانده، مسواک میزند یا برای شستن چند تکه ظرف، شیرآب را باز می گذارد و به اندازه چند خانوار آب هدر میرود در حالیکه چند محل بالاتر از افت فشار آب و یا قطعی آن شهروندی در مضیقه مانده.

از کوچه ای می گذرم، آب زیادی در نهر وسط کوچه جاری است، کمی که جلوتر می روم شهروندی با خیالی آسوده مشغول شستن خودرو است و شلنگ آب روانی که در کوچه رها شده و نهر را پر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطره هایی که بی محابا هدر می روند!

قطره هایی که بی محابا هدر می روند!