مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 10:202023-11-12بين الملل

اعلام آمادگی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای ملاقات با همتای چینی خود


رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا بابت یک بهبود احتمالی در روابط نظامی با چین ابراز خوش بینی کرده و نامه ای را خطاب به همتای چینی خود نوشت و اعلام کرد که آماده دیدار و مذاکره است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چارلز براون رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت، باور ندارد که شی چینپینگ، رییس جمهوری چین لزوما به دنبال به دست گرفتن کنترل تایوان به وسیله زور باشد اما چنین احتمالی را هم رد نکرد.

این اظهارات از سوی براون که همین ماه گذشته میلادی در این سمت جای گرفت، در جریان سفرش به ژاپن و پیش از دیدار بین شی جینپینگ و جو بایدن، روسای جمهوری چین و آمریکا با هدف ثبات روابط بین دو کشور انجام شده است.

مقام های پنتاگون نیز گفته اند احیای روابط نظامی بین پکن و واشنگتن برای اجتناب از سوءتفاهم و تبدیل شدنش به درگیری مهم است.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت: فکر می کنم یک فرصت وجود دارد و همزمان با دیدار بین روسای جمهوری چین و آمریکا، ما می دانیم که دو طرف درباره مسائل مشترک صحبت می کنند.

این یک فرصت است و من قطعا در آن حضور خواهم داشت.

مقام های آمریکایی نسبت به احیای برخی از ارتباطات نظامی با چین محتاط هستند و می گویند برقراری گفتمان عملی بین دو طرف زمان بر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای ملاقات با همتای چینی خود

اعلام آمادگی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای ملاقات با همتای چینی خود