مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 13:302023-11-06اقتصادي

43 درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند


مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه 43 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: 90 درصد هزینه های درمانی رایگان است.

- حسین جلاهی مدیرکل بیمه سلامت مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: 43 درصد جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه هستند که 33درصد آن رایگان هستند.

وی افزود: هرینه های درمانی بیماران صعب العلاج، نادر و خاص تا سقف 90درصد تا 50 میلیون تومان در سال پرداخت می شود که پذیرش اسناد بیماران مربوط به تأمین اجتماعی و رسیدگی آن با تامین اجتماعی است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بیان کرد: در بحث اقلام دارویی به یک هزار و 385 قلم دارو ارز ترجیحی تعلق می گیرد که از این تعداد یک هزار و یک قلم دارو علاوه بر ارز ترجیحی از بحث بیمه استفاده می کنند و 384 قلم دارو فقط ارز ترجیحی تعلق می گیرد.

جلاهی اضافه کرد: در کل استان از آبان ماه سال 1401 تا پایان مهر ماه امسال 5هزار و 48 پرونده بالغ بر 35 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به پرداخت سرانه برای بیمه شدگان روستایی و شهرهای زیر 20هزار نفر، اضافه کرد: مردم باید بدانند 90درصد هزینه های درمانی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: مردم به پزشک خانواده مراجعه کنند؛ به این دلیل که پزشکان خانواده از صفر تا صد اطلاعات آگاهی کامل دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

43 درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند

43 درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند