مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 13:002023-11-11سياسي

برخورد تشریفاتی با علوم انسانی اسلامی موجب کمبود آثار علمی قوی و کارآمد شده است


عضو شورای علمی هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی گفت: هنوز اهمیت و ضرورت علوم انسانی اسلامی و نقش بی بدیل آن در اداره جامعه اسلامی و زمینه سازی برای سعادت افراد جامعه، - عضو شورای علمی هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی گفت: هنوز اهمیت و ضرورت علوم انسانی اسلامی و نقش بی بدیل آن در اداره جامعه اسلامی و زمینه سازی برای سعادت افراد جامعه، به اندازه کافی برای ما روشن نشده و تاحد زیادی برخورد تشریفاتی و به عنوان کاری در عرض و هم ردیف کارهای دیگر با آن داریم.

حجت الاسلام جواد عابدینی، استاد فلسفه و عضو شورای علمی هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مهمترین موانع شکل گیری علوم انسانی اسلامی و رسیدن به نقطه مطلوب، گفت: یکی از عوامل، عدم وحدت و اشتراک عقیده در زمینه لزوم یا حتی امکان اسلامی سازی علوم انسانی در میان اندیشمندان و تأثیرگذاران این حوزه است.

وی تاکید کرد: وجود اختلاف نظر موجب پراکندگی و تشتت در تلاش ها و دلسردی و تضعیف انگیزه در موافقان و حتی ایجاد اختلال در فعالیت های آنها خواهد شد، به ویژه اگر همراه با ابراز مخالفت و ایجاد مانع هم باشد.

برای مثال اگر این مخالفان به مناصب حاکمیتی و تأثیرگذار در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی دسترسی داشته باشند، به راحتی می ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد تشریفاتی با علوم انسانی اسلامی موجب کمبود آثار علمی قوی و کارآمد شده است

برخورد تشریفاتی با علوم انسانی اسلامی موجب کمبود آثار علمی قوی و کارآمد شده است