مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-14پزشكي

نبود غلات کامل در برنامه غذایی از علل بروز دیابت و فشارخون


مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از غربالگری و مراقبت از بیماران پرفشاری خون و دیابت شناسایی شده در «پویش ملی سلامت» توسط کارشناسان تغذیه مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور خبر داد.

- مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از غربالگری و مراقبت از بیماران پرفشاری خون و دیابت شناسایی شده در پویش ملی سلامت توسط کارشناسان تغذیه مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد اسماعیل زاده گفت: تمام افرادی که در پویش ملی سلامت که از 20 آبان تا 15 دی ماه انجام می شود، شرکت کنند در زمینه کنترل فشار خون و دیابت توسط کارشناسان تغذیه مرکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور مورد غربالگری و مراقبت قرار می گیرند.

وی با اشاره به این که تغذیه و عوامل مربوط به آن نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری های پرفشاری خون و دیابت دارند، افزود: علت اصلی در بروز این بیماری ها عدم وجود غلات کامل در برنامه غذایی ما ایرانی هاست.

با توجه به این که قوت غالب در ایران نان و برنج است مصرف غلات کامل و میوه ها تا حدود زیادی می تواند از ابتلا به بیماری های پرفشاری خون و دیابت در افراد جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در میوه ها و سبزیجات علاوه بر فیبر، پتاسیم و برخی از مواد مغذی دیگر را داریم که به کنترل فشار خون کمک می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود غلات کامل در برنامه غذایی از علل بروز دیابت و فشارخون

نبود غلات کامل در برنامه غذایی از علل بروز دیابت و فشارخون