مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 11:302023-09-26بين الملل

آمریکا بعد از 20 سال هیچ غرامتی به زندانیان ابوغریب نداده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از المیادین، «ساره یاغر» مدیر دفتر سازمان «دیده بان حقوق بشر» در واشنگتن اعلام کرد که بعد از گذشت 20 سال، - سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که دولت آمریکا باید علاوه بر عذرخواهی از زندانیان زندان ابوغریب به دلیل بازداشت بی دلیل و شکنجه آنها، به این افراد غرامت مالی پرداخت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از المیادین، ساره یاغر مدیر دفتر سازمان دیده بان حقوق بشر در واشنگتن اعلام کرد که بعد از گذشت 20 سال، عراقی هایی که به دست عناصر آمریکایی شکنجه شده اند با بی توجهی از سوی دولت آمریکا برای دستیابی به حقوق پایمال شده خود رو به رو هستند.

وی در ادامه افزود: بعد از گذشت 20 سال، این عراقی ها هنوز نتوانسته اند به راه و مسیر مشخصی برای اقامه دعوی قضایی یا تأیید حقوق خود از سوی دولت آمریکا دست یابند.

مسئولان آمریکایی اعلام کرده اند که ترجیح می دهند چشم خود را بر روی شکنجه های صورت گرفته ببندند و آن را پشت سر بگذارند؛ این در حالیست که آثار و پیامد های این شکنجه ها در دراز مدت همچنان پابرجا بوده و بخشی از زندگی هر روزه مردم عراق و خانواده های آن ها شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر با برخی از زندانیان سابق زندان ابوغریب مصاحبه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا بعد از 20 سال هیچ غرامتی به زندانیان ابوغریب نداده است

آمریکا بعد از 20 سال هیچ غرامتی به زندانیان ابوغریب نداده است