مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 16:552023-09-26اقتصادي

آمادگی جهت صادرات 200 هزار تن کیوی گیلان


رییس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته بیش از 200 هزار تن محصول کیوی را صادر کردیم، گفت: میزان تولید میوه کیوی در گیلان 400 هزار تن است که نیمی از آن قابلیت صادرات دارد.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته بیش از 200 هزار تن محصول کیوی را صادر کردیم، گفت: میزان تولید میوه کیوی در گیلان 400 هزار تن است که نیمی از آن قابلیت صادرات دارد.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، کیوی را یکی از محصولات مهم و ارزآور استان گیلان دانست و اظهار کرد: شاهد استقبال زیادی برای توسعه باغات کیوی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه امسال 8120 باغدار در 7500 هکتار از باغات کیوی استان فعالیت دارند، تصریح کرد: در راستای صادرات این محصول به دنبال ارتقای کمی و کیفی تولیدات هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به گستردگی باغات کیوی از نوار ساحلی تا جلگه و میان بند، افزود: میزان قندگیری این میوه متناسب با موقعیت جغرافیایی تولید آن است و لذا با توجه به شرایط اقلیمی سال جاری و گرمای هوا، مراحل قندگیری کیوی زودتر انجام شد.

محمدی، با بیان اینکه از وزارت جهاد کشاورزی لغو ممنوعیت صادرات محصول کیوی استان گیلان را از 25 شهریورماه خواستار شدیم، ادامه داد: با توجه به وجود درخواست های متعدد و پیگیری های انجام شده، شاهد آغاز صادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی جهت صادرات 200 هزار تن کیوی گیلان

آمادگی جهت صادرات 200 هزار تن کیوی گیلان