مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-01اقتصادي

طلب گندمکاران تا پایان مهر صفر می شود/ پرداخت 110 همت تاکنون


در حالی که قرار بود تا پایان شهریور ماه همه مطالبات گندمکاران به طور کامل پرداخت و بدهی دولت به کشاورزان گندمکار صفر شود اما آن طور که مسئولان وعده داده اند این تسویه حساب تا پایان مهرماه انجام خواهد شد.

- در حالی که قرار بود تا پایان شهریور ماه همه مطالبات گندمکاران به طور کامل پرداخت و بدهی دولت به کشاورزان گندمکار صفر شود اما آن طور که مسئولان وعده داده اند این تسویه حساب تا پایان مهرماه انجام خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش عطالله هاشمی - رییس بنیاد ملی گندمکاران - اعلام کرد که در تبصره 2 قانون خرید تضمینی صراحتا آمده که دولت 24 ساعت بعد از تحویل گرفتن گندم از کشاورزان موظف است بهای گندم را به آنها پرداخت کند.

همچنین در تبصره 3 این قانون نیز آمده است که اگر خلل و تاخیری در پرداخت انجام شد باید بر پایه سود میان مدت اعلام شده از طرف بانک مرکزی جریمه پرداخت شود.

وی در ادامه افزود که تاکنون از 155 همت بهای گندم خریداری شده توسط دولت 110 همت پرداخت شده و در حال حاضر کشاورزان 45 همت طلبکار هستند.

بنابر گفته رییس بنیاد ملی گندمکاران در آخرین جلسه ای که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد در شورای قیمت گذاری برگزار شد، قول دادند حداکثر تا پایان شهریورماه تسویه حساب کلی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلب گندمکاران تا پایان مهر صفر می شود/ پرداخت 110 همت تاکنون

طلب گندمکاران تا پایان مهر صفر می شود/ پرداخت 110 همت تاکنون