مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-04پزشكي

غربالگری بینایی بیش از 313 هزار کودک در البرز


با اشاره به اینکه بهترین زمان برای شناسایی اختلالات بینایی به ویژه تنبلی چشم بین سه تا شش است، ابراز کرد: اگر طی این دوران اختلالات بینایی شناسایی نشود، - ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز گفت: با اشاره به اینکه بهترین زمان برای شناسایی اختلالات بینایی به ویژه تنبلی چشم بین سه تا شش است، ابراز کرد: اگر طی این دوران اختلالات بینایی شناسایی نشود، منجر به معلولیت کودک خواهد شد.

وجهیه محمدی فلاح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر 500 پایگاه دائم و غیردائم بینایی سنجی در البرز فعال است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 59 غربالگر، 20 اپتومتریست و سه چشم پزشک در بحث غربالگری چشم کودکان سه تا شش سال استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 313 هزار کودک غربالگری بینایی شدند که چهار هزار و 274 نفر از آنها دارای انواع اختلال بینایی بودند.

وی توضیح داد: 36 نفر از این کودکان دارای تنبلی چشم بودند و مابقی هم با سایر اختلالات درگیر بودند.

این مسئول اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال هم 25 هزارکودک تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و کسانی که نیازمند بررسی های تخصصی بودند به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای شناسایی اختلالات بینایی به ویژه تنبلی چشم بین سه تا شش است، ابراز کرد: اگر طی این دوران اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری بینایی بیش از 313 هزار کودک در البرز

غربالگری بینایی بیش از 313 هزار کودک در البرز