مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 03:252023-10-09سياسي

اخذ سند رسمی برای 1000 رقبه قم در یک سال گذشته


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به وجود 17 هزار رقبه در قم گفت: طی یک سال گذشته، برای حدود هزار رقبه جدید سند رسمی اخذ شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جریان بازدید آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور از اداره کل اوقاف استان قم که به مناسبت هفته وقف صورت گرفته اظهار کرد: یکی از کارهای جدی اوقاف، شناسایی موقوفات و اخذ سند رسمی برای آنهاست.

وی افزود: طی یک سال گذشته، برای حدود هزار رقبه جدید سند رسمی اخذ شده است؛ تعداد رقبات استان قم هم حدود 17 هزار مورد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سال گذشته، اوقاف قم جزو استان های برتر در زمینه اخذ سند برای موقوفات مورد تقدیر قرار گرفته است گفت: حدود 300 مورد پرونده اختلافی هم در جریان است البته با توجه به تلاش صورت گرفته، در بیشتر پرونده ها، رأی به نفع اوقاف صادر می شود.

وی ادامه داد: هر چه بیشتر جستجو می کنیم، با موقوفات ثبت نشده بیشتری مواجه می شویم که نشان می دهد وقف های زیادی هستند که در گذشته، حقوق آنها ضایع شده است.

اسکندری با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال، پنج وقف جدید در قم به ثبت رسیده که ارزش ریالی آنها 450 میلیارد ریال است گفت: البته در قم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ سند رسمی برای 1000 رقبه قم در یک سال گذشته

اخذ سند رسمی برای 1000 رقبه قم در یک سال گذشته