مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-10اقتصادي

دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه های نجات دریاچه ارومیه متمرکز شده است


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: دولت سیزدهم با تمام توان بر تکمیل پروژه های سخت افزاری و پیشبرد برنامه های نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه متمرکز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی شب گذشته در برنامه تهران 20 شبکه 5 صداوسیما با اشاره به تداوم کاهش سطح تراز دریاچه ارومیه در سال جاری، افزود: مساحت آب دریاچه ارومیه هم اکنون 606 کیلومتر مربع و حجم آن 580 میلیون مترمکعب می باشد.

  استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اجرای برنامه های مختلف برای احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: 26 برنامه سخت افزاری و نرم افزاری پیش از این برای احیای دریاچه ارومیه مصوب شده و دولت سیزدهم به دنبال اتمام این پروژه هاست.

وی در ادامه به تکمیل مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه در یک سال اخیر اشاره کرده و افزود: دولت سیزدهم در کنار اتمام این دو پروژه، می کوشد تا پایان سال جاری برنامه های دیگری چون تکمیل سد چپرآباد و انتقال آب بادین آباد به کانی سیب را به سرانجام برساند.

  دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به توسعه 140 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در منطقه در طول سال های اخیر نیز اشاره کرده و یادآور شد: با توسعه اراضی کشاورزی، 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه های نجات دریاچه ارومیه متمرکز شده است

دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه های نجات دریاچه ارومیه متمرکز شده است