مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 13:402023-10-03سياسي

مجلس ارمنستان اساسنامه دیوان کیفری بین المللی را تصویب کرد


رییس مجلس ملی ارمنستان پس از نشست امروز سه شنبه گفت که پارلمان این کشور به تصویب اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی (ICC) رای داده است.

- رییس مجلس ملی ارمنستان پس از نشست امروز سه شنبه گفت که پارلمان این کشور به تصویب اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی (ICC) رای داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آلن سیمونیان با ارائه نتایج رای گیری گفت: 60 قانونگذار به تصویب اساسنامه رُم دیوان کیفری بین المللی و تصویب بیانیه شناسایی صلاحیت دادگاه کیفری بین المللی رای دادند و 22 قانونگذار رای مخالف دادند.

پس از تصویب، این سند قرار است به امضای رییس جمهور ارمنستان برسد و 60 روز پس از تکمیل مراحل داخلی کشور، اجرایی شود.

ماه مارس گذشته دیوان کیفری بین المللی مستقر در لاهه، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی ادعایی با فرستادن اجباری صدها کودکان اوکراینی به روسیه متهم کرد؛ ادعایی که کرملین آن را پوچ و در راستای ضدیت با روسیه دانسته و شدیدا محکوم کرد.

دیوان کیفری بین المللی متعاقب این ادعا با صدور حکمی، 123 کشور عضو این دیوان را ملزم به بازداشت رییس جمهور روسیه و استرداد او کرد؛ در صورتی که وارد خاک آنها شود.

روابط دوجانبه روسیه و ارمنستان در ماه های اخیر از بابت آنچه که ایروان شکست مسکو در رعایت کامل توافق آتش بس حاصل شده با میانجی گری رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس ارمنستان اساسنامه دیوان کیفری بین المللی را تصویب کرد

مجلس ارمنستان اساسنامه دیوان کیفری بین المللی را تصویب کرد